w Toruniu


Czekamy na wasze zdjęcia i opowieści o Bydgoskim!!

Jeśli chcesz wiedzieć co się dzieje na Bydgoskim zapisz się na newsletter

e-mail:

.......................................

KONTAKT

bydgoskie@gmail.com




-----------




Blog > Komentarze do wpisu
NIE dla zrobienia z Bydgoskiego parkingu.

W związku z przygotowanym przez Miejski Zarząd Dróg w Toruniu projektem zmian na ulicy Słowackiego, zdecydowanie protestujemy przeciwko planom zamiany tej zabytkowej części Bydgoskiego Przedmieścia na publiczny parking.

Sienkiewicza Parkingiem
Ulica Słowackiego ma stać parkingiem. 
Zobacz planowane zmiany.


Zaproponowane przez Miejski Zarząd Dróg zmiany organizacji ruchu (ul. Słowackiego ma stać się jednokierunkowa, zmieni się również sposób parkowania) mają głównie na celu zwiększenie ilości dostępnych miejsc parkingowych. Problem ich braku w tej części Bydgoskiego wiąże się oczywiście ze strefą płatnego parkowania, która rozpoczyna się na początku osiedla. Kierowcy, aby nie uiszczać opłat szukają miejsc parkingowych w niedalekiej od centrum odległości.  W konsekwencji zabytkowe Bydgoskie staje się parkingiem dla wszystkich mieszkańców Torunia oraz turystów. Nie zgadzamy się na to. Prosimy o znalezienie lepszego rozwiązania tej kwestii.  


Presja dodatkowych miejsc parkingowych znana jest w każdym mieście, które wprowadza strefy płatnego parkowania.  Na ich obrzeżach mieszkańcy "zmuszani" są do parkowania na "cudzych" parkingach. Działanie zaproponowane przez  MZD nie jest natomiast żadnym rozwiązaniem. Większa liczba miejsc parkingowych zachęci jeszcze większą ilość kierowców do szukania darmowego miejsca parkingowego w tym obszarze. Obiecana nowa jakość parkowania jest złudna i bardzo krótkotrwała.

Dlaczego nie takW krajach Europy zachodniej, zabytkowe przestrzenie służą zarówno pieszym, rowerzystom oraz kierowcom. Ulice nie służą jedynie do parkowania. 

 

Istnieją jednak rozwiązania, które mogłyby poprawić obecną sytuację. Jedną z możliwości jest aby wzorem Skarpy i Rubinkowa gmina rozpoczęła planowanie także tu zbiorczego parkingu. Inną propozycją może być ograniczenie parkowania w tym obszarze wyłącznie dla mieszkańców. Może warto też pomyśleć nad parkowaniem czasowym tak, aby wymusić rotację wśród kierowców (szczególnie tych "obcych"). Istnieje ogromny wachlarz rozwiązań, które warto rozważyć z uwagi na unikalną,  historyczną wartość tej przestrzeni. Planowane tu nowoczesne inwestycje nie powinny wpływać na degradację charakteru zabytkowej dzielnicy.

Jednocześnie składamy wniosek o udostępnienie wszystkich ulic jednokierunkowych dla rowerzystów w obu kierunkach.

W czwartek 12 marca w Zajezdni Tramwajowej (ul. Sienkiewicza) o godz 17.00 jest spotkanie konsultacyjne w sprawie parkowania na terenie zabytkowego przedmieścia. ZAPRASZAMY.

 

środa, 11 marca 2015, rogalpa

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
2015/03/11 14:56:02
Nie mają Państwo racji. 1) Jeśli ktoś chce zaparkować obok Starówki to na pewno nie parkuje tak daleko (Konopnicka-Sienkiewicza) 2) W ciągu dnia (czyli wtedy kiedy ludzie jadą na Stare Miasto) jest bardzo dużo wolnych miejsc parkingowych w tym rejonie. Problemy robią się jedynie wieczorem jak ludzie wracają z pracy etc.
Po prostu liczba miejsc parkingowych jest nieadekwatna do liczby posiadanych samochodów przez lokalnych mieszkańców.
W tym rejonie myślę że kluczowe jest zrobienie oświetlonego parkingu na odcinku rógu ul. Słowackiego z Lindego równo do terenu stacji Lukoil. Kostka brukowa i na końcu przy stacji barierka aby ludzie nie traktowali tego jak ulicy.
-
2015/03/11 15:32:38
Parking na rogu Słowackiego i Lindego, bardzo dobry pomysł. Proszę pisać w tej sprawie do MZD.

Jednocześnie zwracamy uwagę, że MZD nie ma danych ile jest samochodów należących do mieszkańców a ile do gości.
-
Gość: , 5.174.24.*
2015/03/11 21:56:13
inicjatywa z parkingiem na Lindego jest ok. Parkowanie ukośne też. Pytanie tylko mam...Po co zlikwidowano to na ul. Mickiewicza? Równoległe parkowanie na jednokierunkowej ulicy uważam za drwinę zarówno z kierowców jak i z pieszych.
-
Gość: Krokodyl, *.rev.kpsi.pl
2015/03/13 08:13:53
Jeżeli bylibyście Państwo na wszystkich spotkaniach dotyczących reorganizacji ruchu na tej ulicy, posłuchalibyście co jest istotą sprawy - zmniejszenie hałasu. Kostka brukowa jaką wyłożono nawierzchnię, powoduje natężenie hałasu przekraczające normy. Stąd pomysł, żeby na Słowackiego, wzorem ul. Mickiewicza, zrobić jeden kierunek ruchu. Ma to na celu zmniejszenie ruchu pojazdów przejeżdżających ulicą. Ponieważ najbardziej uciążliwe są samochody nadjeżdżające od strony Matejki (proszę stanąć ok. 6.50 i posłuchać jaki hałas powodują spieszący się do pracy na 7.00, jadący 60-70 km/1 godz.), stąd pomysł ruchu w stronę centrum. W tej sytuacji "uwolni" się część ulicy, którą można przekształcić na miejsca parkingowe. Patrząc na to, w jaki sposób są zaparkowane samochody teraz, takie rozwiązanie jest moim zdaniem, korzystne.
-
2015/03/20 10:00:56
Zmniejszenie hałasu jest bardzo ważny czynnikiem, nie dziwie się, że społeczność naciska na to rozwiązanie. Wiem o tym mocno, gdyż sprzedając tanie mieszkania we Wrocławiu często jest to jeden z zarzutów. Na szczęście nowe budownictwo pod tym kątem jest już dopracowywane :)